יום ראשון, 29 נובמבר 2020, 10:32  הפוך לדף הבית   הוסף למעודפים   שלח לחבר   RSS 

הדפסת קטלוגים או הפקת קטלוג וירטואלי – מה מתאים לעסק שלך?


מאת: צוות חגורה שחורה
פורסם: 20/10/2020
עסקים רבים תופסים את הקטלוג כהזדמנות לבטא את הצד האמנותי של העסק, ולא רק כעלון מידע אפור עם מידע על מלאי ומיקום החנויות. בעזרת הקטלוג ניתן להעביר את הקו העיצובי שבחרו עבור המותג שלהם, האווירה וחווית הקנייה הממתינה ללקוחות.


קטלוג מודפס או וירטואלי – יתרונות וחסרונות

 
הדפסה או השקת קטלוג אונליין הן שתי אפשרויות הקיימות בשוק כיום. בעוד הדפסת קטלוג מעניקה תחושה של בוטיק עבור הלקוחות, לקטלוג וירטואלי יש את היכולת להגיע רחוק יותר. בנוסף, אלו כמה נקודות נוספות ששווה לקחת בחשבון בתהליך הבחירה:


עלויות

 
הדפסת קטלוג כרוכה בעלויות של הוצאה לאור – עיצוב לדפוס, הדפסה, שילוח ואחסון. לעומת זאת, קטלוג וירטואלי איננו יוצא לדפוס וכך נחסכות עלויות רבות.


יחס אישי

 
קטלוג מודפס יינתן לרוב כשי לאחר רכישה או יופץ לקהל יעד נבחר. בשונה מתפוצה בדיגיטל, קטלוג מודפס נותן ללקוחות הרגשה של יחס אישי ושירות בוטיק.


איכות הסביבה

 
קטלוג שלא יוצא לדפוס נחשב ירוק יותר. אולם, כיום יש גם דרך ביניים והיא הדפסה על נייר ממוחזר.


היקף התפוצה

 
קטלוג וירטואלי יכול להגיע למרחקים וללא גבול, זאת בניגוד לקטלוג מודפס. יחד עם זאת, התפוצה הרחבה בדיגיטל דורשת מלאכת שיווק ואנשי מקצוע שיתחזקו את הקטלוג והאתר בו הוא מוצג. קידום ממומן או אורגני דורשים תשומת לב, משאבים וידע בקידום. לכן, קטלוג ווירטואלי הוא לא "שגר ושכח" וחשוב לדעת זאת.
 
יתרונות וחסרונות ניתן למצוא לכאן ולכאן. על מנת להבין למה זקוק העסק שלך וישרת אותו טוב יותר, מומלץ לשאול שתי שאלות נוספות.

מי קהל היעד שלי?

 
ראשית, בחינה של קהל היעד של העסק היא הכרחית. האם מדובר בקהל מקצועי וספציפי כמו טכנאים, רופאים או עורכי דין? או שמא מדובר בקו מוצרים שפונה לקהל הרחב כמו בתחום ההלבשה והקוסמטיקה? אם מדובר בעסק שפונה לקהל מקצועי, הדפסת קטלוגים היא בחירה מתאימה יותר וזאת משתי סיבות עיקריות:


קהל היעד ספציפי

 
אין עניין לפנות לקהל הרחב כיוון שמדובר בשירות אחד עבור אוכלוסייה אחת – הדפסת קטלוגים היא בחירה אידיאלית. הקטלוג ממוען ללקוחות קיימים ומשלמים ב"מעגל סגור".


יחס אישי

 
הדפסת קטלוגים והענקתם ללקוחות שלך או למתעניינים מוסיפה רובד אישי לשירות. חלוקת קטלוג מודפס היא הזדמנות ליצור קשרים עסקיים חדשים ולהחליף כרטיסי ביקור ורעיונות נוספים.
לעומת זאת, אם קיימת שאיפה להתרחב לקהל חדש ורחב ככל האפשר כיוון שמדובר ברשת אופנה או חנות למכשירי חשמל ביתיים – קטלוג וירטואלי יענה טוב יותר לדרישות, כיוון שכיום ניתן לרכוש אונליין מכל מקום בעולם.


מהם הנכסים הדיגיטליים העומדים לרשות העסק?

מומלץ לבחון את הפלטפורמות הדיגיטליות המשרתות את העסק שלך. אם מדובר במותג אופנה, סביר להניח כי חשבון אינסטגרם ופייסבוק הם חלק בלתי נפרד מהחבילה והפן הוויזואלי של העסק משמעותי. קטלוג וירטואלי ישרת היטב עסק שכזה. אם רשתות חברתיות ואתר אינטרנט אינם חלק מהעסק שלך, מומלץ לחשוב היטב על התועלת שבקטלוג וירטואלי.
כניסת משתמש
אימייל
סיסמא
שכחת סיסמא?